Mr. Xi

3 oktober 2021
Het was lang geleden dat we bij Mr Xi gegeten hadden. We hadden er weer zin in. Als je mijn eerste review leest weet je waarom we er zo’n zin in hadden. We hadden een reservering gemaakt voor vijf personen. Ik verwachtte bij binnenkomst hetzelfde als de vorige keer. Iemand die bij de deur staat en je ontvangt, zeker nu met de coronamaatregelen. Er stond niemand en daarom liepen we door het restaurant in. Een ober kwam ons tegemoet lopen en we zeiden dat we gereserveerd hadden. Hij bracht ons naar ons tafeltje, een ronde tafel achterin. De ober vertelde hoe het systeem werkte en dat was totaal anders dan de keren ervoor. Je moet nu een barcode op je mobiel scannen en van daaruit kun je bestellen. 3 Gerechten per ronde per persoon 2 uur lang! Er was niet meer een luxe menu, een reis door de kaart of een standaard menu. We kregen wel nog een kaart in ons handen, die ook totaal anders was. Dit alleen al viel me behoorlijk tegen, omdat het meer leek op een ‘ordinair’ all you can eat concept. En dat is nu net wat wij NIET willen. Juist dat stukje persoonlijke aandacht, verschillende menu’s en goede uitleg vinden we zo belangrijk. Na een aantal minuten zijn twee van onze tafelgenoten vertrokken. De ventilatie was niet goed, het was te druk en de maatregelen van de overheid werden die opgevolgd. Wij bleven heel teleurgesteld met z’n drieën achter, maar hadden begrip voor de mening van onze tafelgenoten. Dan begon het bestellen. Via de app probeerde ik te achterhalen wat ik allemaal kon bestellen, maar het was behoorlijk onduidelijk. Eigenlijk gewoon teveel. Voordat je alles bestudeerd hebt ben je al een half uur kwijt. En drie mensen die continu op hun mobiel zitten is ook niet echt gezellig. Uiteindelijk hebben we 3 rondes besteld. Na de eerste bestelling kwam na nog geen paar minuten het eerste gerecht. Dat stond dus al gewoon klaar in de keuken. Snel daarop kwamen de andere gerechten. Ze werden min of meer op tafel gegooid zonder enige uitleg. We moesten zelf maar kijken wie wat besteld had. We hebben alle gerechten geproefd en zelf uitgedokterd was het zou kunnen zijn. Veel gerechten lijken ook op elkaar. De motivatie in de keuken is niet meer zoals in het begin. Een cola bestellen lukte ook pas na drie pogingen! Het is een fabriek geworden, een soort lopende band werk. De prijs kwaliteit is slecht. Een liter fles water (plat of bubbels) is € 8,50 per stuk. Niet normaal!! Een glas wijn € 4,50. Ik denk dat ze het verlies van de corona sluiting snel terug willen verdienen. Zonde, zonde. Ons zien ze hier niet meer terug.

29 september 2020

Onbeperkt genieten van gerechtjes uit heel Azië in een mooie ambiance. Dit is het kort Mr Xi. Inmiddels zijn we hier 2 x geweest en beiden keren hebben we genoten van alle gerechtjes. De eerste keer zijn we voor het verrassingsmenu gegaan en de 2e keer voor het menu de luxe. Het verrassingsmenu is een variatie van de kaart en vertegenwoordigd een deel van Azië. Echter, hebben wij de 2e keer zelf kunnen kiezen uit de diverse gerechtjes en dat beviel ons beter. Bij het luxe menu kun je per ronde kiezen uit de standaard gerechtjes en luxe gerechtjes. Twee stuks per persoon per ronde. Wij hebben het per bladzijde gedaan, anders zie je door de bomen het bos niet meer. We hebben direct een aantal favorieten voor de volgende keer! Wat een smaaksensaties, keer op keer op keer. De koks weten waar ze mee bezig zijn en hebben ook een compliment verdiend. Tot en met het dessert is het een feestje!

Resultaat: Goeie uitgebreide kaart met bijzondere en lekkere gerechten, sfeervol restaurant, vriendelijk personeel, prijs/kwaliteit goed.

TERUG